Post Format

Lue i vrangbord med oppskrift

1 kommentar

20140204-125121.jpg

Jeg lovet å komme med oppskrift på lua som hører til halsen til barn. Halsen til barn finner du HER. Dette har desverre tatt litt tid, da de siste dagene har vært litt travle. Men her kommer den:

Garn: Smart, Sandnes Garn

Størrelser : 1-2 år (2-4 år) (4-6 år)

Garnforbruk: 50 g (100g) (100g)

Legg opp 84 (88) (92) masker på 40 cm rundpinne 3,5. Strikk 2 r, 2vr til arbeidet måler 19 (22) (24) cm. Om du vil ha en oppbrett på lua strikker du 3-4 cm lenger før du begynner å felle. På beste om gang strikker du 2 r, 2 vr sammen. En omg 2r, 1vr. Neste omg 2 r sammen, 1 vr. Trekk tråden gjennom alle maskene, snurp sammen og fest godt.

Lag en dusk. Jeg laget dusken av en rest alpakkagarn og børstet dusken godt. Da blir den «lodden» og fin, og ligner litt på en pelsdusk.

På det øverste bildet er det lillebror som prøver lua. Den er egentlig strikket til storebror på 2 år, men han ville ikke være modell!! Skal legge ut bilde når han er litt mer samarbeidsvillig 😄.

Lykke til og spør gjerne om noe er uklart 😊

20140204-125103.jpg

Advertisements

1 Comment so far Join the Conversation

  1. Kjempefine og superenkle oppskrifter både på hals og lue !
    Jeg strikker en del til mitt lille barnebarn på 2 år, har akkurat strikket ferdig jakke og genser i bomull, begge ble kjempefine med påsydde strykemerker, samt genser i ull – type «gammeldags» med mønster og rundstrikket bol.
    Nå skal jeg «slappe av» og strikke halser !! Det går jo så fort !!

    Svar

Leave a Reply

Required fields are marked *.