Post Format

Tova hexagon tøfler

1 kommentar

Da har jeg prøvd meg på enda et par hexagon tøfler. Denne gangen skulle de toves 😊.

20140127-111811.jpg
Til disse brukte jeg Fritidsgarn fra Sandnes Garn og heklenål nr 6. På bildet over ser du hvordan rutene og sålen ser ut før toving. Sålen heklet jeg 28 cm lang. Ellers er alt gjort likt som DENNE oppskriften.

Tøflene trengte 2 runder med toving i maskinen før de var nok tovet. Første gang tovet jeg på 60 grader, andre gang på 40 grader. Men da ble de helt perfekte til str 37-38 og kan også formes enda litt større når de er våte. Jeg er kjempefornøyd!! Tykke, gode og varme tøfler 💕

20140127-112348.jpg

20140127-112357.jpg

HER kan du se hexagon tøflene jeg heklet sist, da i karisma.

1 Comment so far Join the Conversation

Leave a Reply

Required fields are marked *.

