Innleggsformat

Hullete ull!!

2 kommentarer

De fleste småbarnsforeldre kjenner nok igjen problemet med hull på ulltøy. Lillebror på 1 år sliter veldig fort hull på knærne, og det er jo veldig syns å måtte kaste plaggene.

20140117-131730.jpg
Det hender at ullplagg sniker seg inn i vaskemaskinen og blir vasket feil, og dermed tovet. De tovede plaggene pleier jeg å spare på.

20140117-131941.jpg
Lillebror hadde nok en gang slitt hull på et par ull-longs. Denne gangen ble det sydd på stjernelapper på knærne. Jeg hadde et par ullsokker som var godt tovet etter feilvask, og laget derfor lapper av disse.

20140117-132122.jpg
Symaskin har jeg desverre ikke foreløpig, så lappene ble sydd enkelt på for hånd. Ikke perfekt, men absolutt brukbart, og plagget kan brukes videre 😊.

20140117-132403.jpg
Det hender at jeg ikke har noe tovet ulltøy å bruke og da strikker jeg enkle knelapper og syr disse på. Her er det bilde av en bukse jeg tidligere har sydd strikkede lapper på.

20140117-132731.jpg

2 Comments Join the Conversation

  1. Takk for bra tips. Har prøvd meg med symaskin, og resultatet ble ikke helt som jeg hadde sett for meg. Neste gang skal jeg følge ditt eksempel.

    Svar

Leave a Reply

Required fields are marked *.

